Cvičenie pred pôrodom

Balónik je vhodné začať používať od ukončeného 36. týždňa. Pre samotné cvičenie si vyhraďte približne 15 – 30 minút, kedy nebudete rušená. Zaujmite polohu, ktorá Vám bude najviac vyhovovať (ležmo s mierne pokrčenými nohami, v kľaku, polosedu ..). Aspoň si môžete pred pôrodom vyskúšať, ktorá poloha Vám najviac vyhovuje.

  • Pred samotným zavedením pomôcky pre predpôrodné cvičenia sa uvoľnite a snažte sa zostať uvoľnená po celú dobu cvičenia. Schopnosť sústredeného sťahovania a uvoľňovania svalstva je pre výsledok cvičenie pred pôrodom veľmi dôležitá.
  • Uchopte balónik za plastový kŕčok a zaveďte jeho väčší zaoblenú časť (cca 7 cm) do pošvy. » Pre ľahšie zavedenie odporúčame balónik najprv jedným alebo dvoma stlačeniami nafúknuť. Tiež je možné povrch balónika zvlhčiť viď  Pokyny na užívanie.
  • Ak máte balónik zavedený a nespôsobuje Vám bolesť či iné nepríjemné pocity, stlačte niekoľkokrát ručne pumpičku. Nafukovaním balónika dochádza k zvyšovaniu tlaku, ktorý pôsobí na okolitú svalovinu a oblasť hrádze. Počet stlačení je pri prvej aplikácii nízky (1-5 stlačení) a postupne sa pri ďalších cvičeniach zvyšuje. Zväčšovaním balónika vnútri pošvy dochádza k napínaniu svalstva a pocitu pnutia, ktoré je pri precvičovaní normálne. Pomocou ventilu môžete kedykoľvek v priebehu cvičenia objem balónika zmenšiť.
  • Pri prvom cvičení je dôležité uvedomiť si polohu balónika a jeho správanie vo vnútri pošvy pri vedomej práci so svalmi panvového dna. Vťahovaním a uvoľňovaním tohto svalstva dochádza k miernemu pohybu balónika vo vnútri pošvy. Opakujte tento postup po dobu 1-2 minút v intervaloch po 10 sekundách – vtiahnuť a uvoľniť.
  • Teraz môžete prejsť k vypudeniu balónika. S plným sústredením sa pri nádychu snažte maximálne uvoľniť svaly panvového dna a predstavte si, že sa balónik dostane samovoľne bez tlačenia z pošvy von. V tomto Vám môže pomôcť hlboké dýchanie. Pri výdychu zostáva balónik vnútri, pri nádychu uvoľňujete panvové dno a balónik sa posúva smerom z pošvy von. Tlak musí vychádzať iba z panvového dna (nesmiete cítiť zvyšujúci sa tlak v hlave ani tlačiť – častá chyba). Vaše telo by malo byť úplne uvoľnené a relaxované. Pocit tlaku sa dá najlepšie priblížiť pocitu tlaku na stolicu. Balónik mierne napne hrádzu a potom vykĺzne z pošvy von. V prípade potreby balónik pridržiavajte u násady tak, aby nevykĺzol príliš rýchlo.
  • Celý postup niekoľkokrát opakujte. Výsledok cvičení si môžete overiť pomocou priloženého metra.

aniball cvičení      aniball cvičení      aniball cvičení

Pravidelným cvičením postupne dosiahnete väčší obvod balónika. Ideálnym výsledkom je obvod 28 – 30 cm a to po 3 – 4 týždňoch používania (tento obvod sa približuje veľkosti hlavičky novorodenca pri priechode pôrodnými cestami). Meranie veľkosti balónika je skôr orientačné. Cieľom cvičenia nie je dosiahnutie konkrétneho obvodu, preto vždy cvičte len po limit svojho pocitového maxima. Taktiež je celkom v poriadku, pokiaľ v priebehu niekoľkých dní dosahujete rovnaký výsledok. Aj napriek tomu v cvičení pokračujte – s blížiacim sa termínom pôrodu sa vďaka zvýšenej hormonálnej aktivite hrádza uvoľní. V prípade, že má balónik tendenciu vykĺznuť pri vypudzovaní príliš rýchlo, pridržte ho rukou. Predídete tak prípadnému zraneniu.

Pomôcku Aniball môžete využiť tiež k popôrodnému cvičenia (podrobnosti nájdete na našej stránke cvičenie po pôrode).

 

Prečítajte si skúsenosti mamičiek!

miminko aniball